Profesionální čištění filtrů pevných částic

predapo.pngČištěním filtrů pevných částic se zabýváme již mnoho let. Za tu dobu jsme vyzkoušeli řadu dostupných technologií a způsobů čištění. Jedinou skutečně funkční, šetrnou a ekologickou možností však dosud stále zůstává suchá metoda čištění HeatAir - bez použití kapaliny nebo chemie.

Předně je potřeba říct, že u všech ostatních metod čištění, které používají kapalinu nebo chemii, hrozí riziko nevratného poškození filtru pevných částic. Keramická vložka obsahující saze a popel se při kontaktu s vodou zalepí. Vysoký tlak vody může navíc keramiku protrhnout. Výsledkem je pak často snížení dynamiky vozidla a zvýšení spotřeby. Při protržení navíc samozřejmě dojde ke znehodnocení filtru, který ztrácí filtrovací schopnosti. Použití jakékoli kapaliny při čištění filtru je proto zcela nevhodné a nelze ho doporučit.

Metoda HeatAir - do detailu pod kontrolou

Naše metoda čištění HeatAir přináší oproti všem ostatním metodám řadu výhod. Předně, díky rozebrání těla filtru až na keramickou vložku jsme schopni provést důkladnou kontrolu integrity a zjistit, zda keramika neobsahuje praskliny, které by do budoucna mohly znamenat poškození filtru. Tyto praskliny jsme schopni opravit. Další zcela jasnou výhodou je možnost změřit jednotlivé kanálky filtru a individuálně dočistit.

V první fázi čištění je keramika filtru umístěna do speciální pece, kde je pomocí programu prováděna tepelná regenerace filtru. Ohřívání probíhá průběžně na teplotu 550 - 700 °C, aby došlo ke spálení zbytkových sazí. Následně je filtr pevných částic umístěn do speciálního stroje, který na základě teplých vzduchových pulsů z jedné strany odbourává usazený popel, zatímco z druhé strany dochází k odsávání všech nečistot do filtrovací kartuše. Pozor - nikdy nepoužíváme žádnou kapalinu ani chemické látky, které způsobují mechanické poškození filtru. 

Po dokončení procesu čištění je filtr pevných částic podroben testu propustnosti a prosvětlovacímu testu, který odhalí případné praskliny ve filtru. V případě, že jsou praskliny opravitelné, přistupujeme po dohodě se zákazníkem k zalepení prasklin speciálním termo-tmelem, který se používá i při výrobě DPF filtrů při spojování keramik. Tyto praskliny nelze bez rozebrání filtru odhalit.

Po důkladném vyčištění a kontrole filtru pevných částic provádíme zavaření těla filtru. Ke svaření dochází na stejném místě a stejným způsobem, který používá výrobce při výrobě filtru pevných částic. Ochrana sváru je následně provedena odpovídajícím protikorozním povlakem.

Ostatní metody - proč je nepoužívat?

Všechny ostatní metody čištění filtrů pevných částic jsou jednoduché pro obsluhu, nikoli však výhodné pro majitele filtru. To, že se filtr nemusí rozebírat, tedy že se neřeže a následně nesvařuje kovový obal, může být vnímáno jako výhoda. Opak je ale pravdou.  Bez rozebrání filtru není možné důkladně zkontrolovat celý filtr a zajistit tak jeho bezproblémovou funkci. Není možné zkontrolovat, zda třeba čtvrtina kanálků není zalepená nebo zda keramika mezi katalyzátorem a filtrem pevných částic není vypálená. Připojení na čistící stroj působí jednoduše, rychle  a líbivě, ve skutečnosti si tyto stroje pořizují firmy jako zdroj rychlého zisku, bez ohledu na zakázníka. 

Všechny metody, kdy není filtr pevných částic zcela rozebrán, jsou pouze polovičaté a pro zákazníka riskantní. Proto jsme se rozhodli tuto levnou technologii nepoužívat a zákazníkům nenabízet.

Jak můžete našich služeb využít

Nabídka naší služby čištění filtrů pevných částic je postavena na jednoduchosti pro zákazníka. Díky široké síti servisních partnerů můžete svůj vůz přistavit nejen do naší kladenské centrály, ale také na více než 500 servisních míst v celé ČR. Pokud máte vlastního mechanika, je také možné zaslat samotný filtr pevných částic poštou a my ho obratem vyčištěný zasíláme zpět na dobírku.

Vyberte si možnost, která vám nejvíce vyhovuje:

  • přistavte celé vozidlo a my se postaráme o kompletní demontáž, vyčištění, montáž zpět a následnou diagnostiku, včetně potřebných servisních úkonů
  • nebo si nechte filtr pevných částic demontovat u svého mechanika a doručte osobně nebo přepravní službou samotný filtr pevných částic k nám

Více informací o využití našich služeb

Varující příklady z praxe


Než k nám dorazil tento filtr pevných částic, prošel čištěním bez rozebírání metodou prolití chemickou látkou. Majiteli vozidla filtr následně na vozidle nefungoval, vozidlo mělo špatnou dynamiku, vysokou spotřebu a regenerace filtru probíhaly téměř neustále. Proto se rozhodl přívézt vozidlo do našeho technologického centra na konzultaci dalšího možného postupu. Jak se po rozebrání filtru ukázalo a jak můžete vidět i na fotografii, keramika je zcela znehodnocená. Zákazník tak zaplatil za čištění filtru pevných částic, které v tomto případě nebylo úspěšné, protože bez rozebrání filtru pevných částic není možné tato poškození odhalit.
 

I v tomto případě zákazník zaplatil za vyčištění filtru pevných částic metodou tlakového mytí vodou. Po zdánlivě úspěšném vyčištění však při návštěvě STK neprošel při měření emisí na kouřivost. Po přistavení vozidla do našeho centra byla po demontáži a rozříznutí filtru pevných částic zjištěna prasklina v keramice filtru. Čištění filtru pevných částic tak bylo provedeno zbytečně.